Support & FAQ

Veelgestelde vragen die wij reeds ontvangen hebben

Heb ik een eigen IP adres nodig voor een certificaat?

Al onze servers zijn voorzien van SNI (Server Name Identification) ondersteuning.
Hierdoor is het niet nodig om een dedicated IP adres aan uw website te koppelen.

Moet ik een bedrijf zijn voor de aanvraag?

Nee, dat is niet noodzakelijk bij een Let’s encrypt SSL.
De bedrijfsgegevens worden niet gevalideerd, dus er mogen andere gegevens
(zoals uw sitenaam of particuliere naam) gebruikt worden.

Mijn domeinnaam verwijst nog niet automatisch naar https

Forceer HTTPS bij je website.

Je hebt nu wel je SSL certificaat geactiveerd op je site, maar om je bezoekers ook daadwerkelijk een beveiligde verbinding te geven dien je ze naar de HTTPS verbinding te forceren.
Hoe je dit kunt doen zie je hieronder. 

Ga via DirectAdmin of via een FTP programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map waar je website staat opgeslagen (/domains/jouwdomein.nl/public_html). Mogelijk staat hier al een bestand dat .htaccess heet. Mocht dit nog niet het geval zijn maak dan via een tekstverwerkingsprogramma dit bestand aan.

Zorg ervoor dat in de .htaccess het volgende staat:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !on

RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

Mocht .htaccess al tussen je website bestanden staan, zorg er dan voor dat je enkel de onderste 2 regels onder “RewriteEngine On” plaatst. Indien je nog geen .htaccess hebt neem dan alle regels over en plaats ze in het bestand.

WordPress gebruikers

Voor WordPress gebruikers is er een speciale plugin genaamd “Really Simple SSL”.
Ga nu naar “plugins” in je WordPress Admin panel en installeer “Really Simple SSL” en klik op activate.
Je wordt nu doorverwezen naar de login pagina. Gebeurd dit niet ga zelf naar de login pagina en log opnieuw in.

Hoe annuleer ik mijn abonnement

Opzegging dient uiterlijk 1 maand voor de verlengingsdatum bij ons binnen te zijn.
De verlengingsdatum ziet u terug in uw Klantenpaneel.

Hoe snel wordt mijn hostingaccount aangemaakt

Na aanvraag word uw domein en de webruimte direct aangemaakt 24/7.
De inloggegevens worden ook direct aan u gemaild.
Indien u een domeinnaam verhuist naar ons, hebben wij een token van u nodig.
Deze tokendient u aan te vragen bij uw huidig registrar
(de partij waar de domeinnaam is ondergebracht).

Hoe lang duurt het voor mijn domeinnaam actief is

Het registreren van een nieuwe domeinnaam bij JHhosting kunnen wij dit binnen 1 minuut voor u regelen 24/7.
Bij een bestaande domeinnaam dat u naar ons verhuist, duurt het 6-24 uur voordat die actief is.
Afhankelijk om welk soort domeinnaam het gaat.

Hoe ontvang ik mijn factuur

Onze facturen worden in pdf formaat per email verzonden naar het e-mailadres dat bij de bestelling is opgegeven.
Mocht uw e-mailadres niet meer correct zijn, geef het dan door aan onze Administratie.

Kan ik mijn pakket upgraden

Ja, dat kunt u eenvoudig doen door een bericht te zenden aan onze Administratie.
Vermeld daarbij welk pakket u wenst. De upgrade prijs is het verschil in tarief tussen de verschillende pakketten.

Hoe krijg ik een FTP-client

Er zijn vele FTP clients; vele daarvan zijn gratis en beschikbaar op internet.
Internet Explorer kan ook worden gebruikt als FTP-client. Wij bieden helaas geen ondersteuning bij het gebruik van deze verschillende programma’s.

Waar moet ik mijn bestanden plaatsen

U dient uw bestanden te plaatsen in de map /public_html/. Deze map ziet u als u inlogt met een FTP-client.
Er dient altijd een index-pagina te zijn. Dit wordt door de webserver gezien als opstart-pagina.
Dit kan zijn index.html, index.htm, index.php.

Hoe upload ik bestanden naar mijn account met FTP

Het meest eenvoudige is gebruik te maken van uw Webbrowser en in te toetsen ftp://ftp.uwdomeinnaam.
U kunt hiervoor ook FTP clientprogramma’s gebruiken. Eén van de populairste is WS_FTP.

Hieronder een eenvoudige uitleg hoe u WS_FTP instelt om uw bestanden te uploaden.

  1. Creëer een nieuw profiel, klik hiervoor op de “New” knop.
  2. Vul uw domeinnaam in.
  3. Vul uw FTP url in bij “Hostname”. Uw FTP url is : ftp.uwdomein.nl.
  4. Vul uw loginnaam “User ID” en wachtwoord “Password” in . Schakel de “Anonymous” box uit. Schakel de optie “Save Password” in, zodat WS_FTP uw wachtwoord onthoudt. Druk op “Finish”.
  5. Na het aanmaken van het profiel kunt u op “Connect” drukken en zal de verbinding tot stand komen.
Ik ben het wachtwoord vergeten van een aangemaakt e-mail account

Kun je deze nazoeken?
Nee, alle wachtwoorden zijn gecodeerd en deze kunnen wij niet terug zien. Je kunt via uw Control
Panel een nieuw wachtwoord toekennen aan het email account.
Volg de instructies daarvoor bij het Control Panel. Wijzigingen van wachtwoorden zijn direct van kracht.

Gegevens voor het instellen van je email bv. Outlook

POP3 instellingen

  • Inkomende servertype: POP3
  • Inkomende server: mail.uwdomein
  • Inkomende serverpoort gebruikt u: 110
  • Uitgaande server: mail.uwdomein (of SMTP server van jouw Internet Service Provider)
  • Uitgaande serverpoort: 587

IMAP instellingen

  • Inkomende servertype: IMAP
  • Inkomende server: mail.uwdomein
  • Inkomende serverpoort gebruikt u: 143
  • Uitgaande server: mail.uwdomein (of SMTP server van jouw Internet Service Provider)
  • Uitgaande serverpoort: 587

Controleer de volgende instellingen:

  • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com)
  • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
  • Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie
  • Vink ‘Voor deze servers is verificatie vereist’ aan
  • Klik vervolgens op ‘Instellingen’
  • Selecteer de optie ‘De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken’
  • Klik op ‘OK’ om de instellingen op te slaan.
Wie wordt er aangemeld als domeineigenaar

Wij registreren de domeinnaam altijd op jouw naam. Jij bent de juridische eigenaar van de domeinnaam.

Kan ik meerdere domeinen gebruiken met een webhosting account

Ja, dat is bij ons mogelijk.
Je kunt per domeinnaam meerdere websites via hetzelfde account aanmaken. Dit is wel afhankelijk welk pakket je hebt.

Verhuizen naar JHhosting? Geen probleem, doorloop de volgende stappen
  1. Maak een Back-Up van je website.
    Maak voordat je uw overeenkomst bij uw huidige provider beëindigd een Back-Up van je website en databases.
    Dan ben je in het bezit van de meest recente versie van je website waardoor je niet voor verrassingen komt te staan.
    Zorg er ook voor dat je een Back-UP hebt van belangrijke e-mailberichten en e-mailadressen op je server.
  2. Informeer uw huidige provider.
    Om je domeinnaam naar JHhosting te verhuizen, is het nodig dat je huidige provider hierover informeert.
    Je ontvangt dan in de meeste gevallen van hen de verhuiscode die je bij uw verhuisaanvraag aan ons verstrekt.
    Hiermee stel je ons in staat om je verhuizing in gang te zetten.
    Daarnaast kan het in sommige gevallen nodig zijn dat je oude provider de registrar lock van uw domeinnaam verwijdert, bv bij .com, .net, .org
  3. Geef duidelijk aan dat je verhuist.
    Let op dat je bij de beëindiging van uw overeenkomst je domeinnaamregistratie behoudt.
    Geef daarom duidelijk aan bij je oude provider dat je de domeinnaam wilt verhuizen, dus niet wilt opzeggen.
    Zeg je de domeinnaam op, dan komt je domeinnaam, na een quarantaine periode van 40 dagen, vrij op de markt voor registratie.
    Tijdens de quarantaine kan de oorspronkelijke eigenaar de domeinnaam tegen betaling opnieuw activeren.
  4. Maak je bestelling definitief.
    Zodra je een definitieve bestelling plaatst via ons bestelsysteem en je ons van de verhuiscode voorziet, gaan wij voor je aan de slag.
  5. Verhuizing afgerond.
    Na de verhuizing kan het, afhankelijk van je internetprovider, +/- paar uur duren voordat je domeinnaam verwijst naar je webhosting bij JHhosting.nl.
    Totdat de verhuizing afgerond is en DNS wereldwijd ververst, blijft je website op de server van je huidige provider zichtbaar.
    Je bezoekers merken zo niets van je verhuizing.
Kan ik de naam van mijn domein wijzigen

Zodra het domein is verzonden voor aanmelding, is het helaas niet meer mogelijk om de naam van het domein te wijzigen.
De registratie van een domeinnaam is minimaal voor 1 jaar en wordt jaarlijks verlengd tot wederopzegging.

Hoe benader ik webmail

Binnen uw hosting account heb je natuurlijk ook toegang tot webmail:
http://uwdomeinnaam/webmail

Wat is een autorisatiecode

Een autorisatiecode, ook wel verhuiscode of token genoemd, is de code die je nodig hebt om uw domeinnaam te verhuizen naar een andere provider.
De code wordt verstrekt door de partij waar het domein loopt voordat je verhuist.

Kan ik een hostingpakket bestellen zonder domein

Als je een domeinnaam elders hebt geregistreerd kan het zijn dat je alleen de hosting bij ons wilt afnemen.
Geen probleem. Ga naar de hostingpakketten en kies je gewenste pakket. Nadat je account is geactiveerd ontvangt je van ons de gegevens die je nodig heeft om uw domeinnaam en de hosting aan elkaar te koppelen.

Hoe verhuis ik mijn domein naar een andere provider

Je kunt de verhuiscode zelf opvragen in ons klantenpaneel, en via het klantenpaneel de dienst bij ons opzeggen.
De verhuiscode kun je dan aan je nieuwe host sturen zodat zij de verhuizing in gang kunnen zetten.

Hoe lang duurt het voor ik mijn verhuiscode van jullie heb ontvangen

In het klantenpanel kun je zelf de autorisatiecode voor een domein opvragen. Ga na inloggen naar tabblad ‘Domeinnamen’, klik op het betreffende domein en kies ‘Token ophalen’. De token komt dan direct in beeld.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan

Je kunt bij uw eerste bestelling als nieuwe klant betalen met betaalmethoden iDEAL en PayPal. Bestaande klanten betalen middels handmatige overboeking of via iDEAL of PayPal via onze klantenpaneel

Wat kan ik in jullie klantenpaneel

In ons klantenpanel kun je onder andere je persoonlijke gegevens beheren, uw factuurhistorie bekijken en betalen, nieuwe bestellingen plaatsen en diensten opzeggen.

Geen stilzwijgende verlenging

KLOPT!!!
JHhosting stuurt zo’n 8 weken voor afloop van het jaar een bericht als herinnering dat het jaar bijna voorbij is.
Je hebt dan nog een paar weken de tijd om te beslissen of je wilt verlengen of niet.

Verschil tussen POP en IMAP

POP3
Wanneer je e-mail ophaalt via POP3, dan haal je in feite de e-mail fysiek van de server af en plaats je deze lokaal op het apparaat waarmee je de e-mail leest.

  • Voordelen
    De mailbox wordt iedere keer volledig opgehaald zodra je verbinding maakt met je e-mailserver, de e-mailbox zal dus minder snel vollopen.

    Je hoeft niet altijd connectie te hebben met het internet om je e-mail te kunnen lezen.
  • Nadelen
    Als het apparaat waarmee je de e-mail ophaalt stuk gaat, dan is je e-mail verloren (tenzij je een back-up hebt gemaakt).

    Als je via een ander apparaat (mobiele telefoon, tablet of computer) of webmail de e-mail ophaalt, dan kan het zijn dat je in het ene apparaat andere e-mail hebt staan dan bij het andere apparaat.

IMAP
Wanneer je e-mail ophaalt via IMAP, dan lees je de e-mail in feite direct van de server.

  • Voordelen
    Als het apparaat waarmee je de e-mail ophaalt stuk gaat, dan blijft de mail op de server staan.

    Handig als je via een ander apparaat (mobiele telefoon, tablet of computer) of webmail de e-mail ophaalt, op alle apparaten staat dezelfde e-mail.
  • Nadelen
    Je dient altijd connectie te hebben met internet om je e-mail te kunnen lezen.

    De mailbox wordt niet fysiek van de server afgehaald.
Wat houdt Dataverkeer Fair Use Policy in

Bij ons is op dataverkeer altijd een Fair Use Policy (FUP) van kracht.
Fair use staat voor ‘redelijk gebruik’, ofwel normaal consumentengebruik.
Een harde datalimiet bestaat bij ons dan ook niet.

Genereer je toch te veel dataverkeer, dan nemen wij contact met je op.
We bekijken dan samen hoe we het verbruik kunnen verminderen of welke andere opties beschikbaar zijn om je toch van dienst te kunnen zijn.
Bij een structurele overschrijding brengen we kosten in rekening.

Verschil tussen 301 en 302 redirect

301 redirect: permanente verwijzing. Verwijst bezoekers en zoekmachines door naar nieuwe URL.
De opgebouwde waarde van de inkomende links wordt overgezet naar de nieuwe URL.

302 redirect: tijdelijke verwijzing. De zoekmachines gaan er van uit dat de oorspronkelijke pagina op korte termijn weer zal werken. De waarde van de inkomende links blijft gekoppeld aan de oorspronkelijke URL.

SSL certificaat Let’s encrypt activeren

Bij JHhosting is het mogelijk om gratis SSL certificaten te installeren. 
Om Let’s encrypt te activeren dien je naar je DirectAdmin paneel te gaan.
Nadat je bent ingelogd selecteer je het domein waarbij je Let’s encrypt wilt activeren.
Scroll daarna een stukje naar onderen totdat je uitkomt bij “Geavanceerd”.
Vervolgens klik je op “SSL Certificates”.

Nadat je dat gedaan hebt kom je op de SSL certificaat pagina uit. Selecteer vervolgens beide bolletjes zoals in het voorbeeld hieronder is weergegeven. Voer de juiste gegevens in. Zodra alle gegevens zijn ingevoerd klik je onderaan de pagina op “Save”.

Zodra je onderstaande melding te zien krijgt weet je dat het certificaat succesvol uitgeleverd en geactiveerd is. Deze melding staat overigens onderaan de rest van de tekst.


Zodra je bovenstaande ziet ga je weer terug naar het overzichtsscherm van DirectAdmin.
Klik nu onder “Your Account” op “Domain Setup”.

Klik vervolgens op het betreffende domein waarbij je net het Let’s encrypt certificaat hebt aangemaakt.
Je ziet nu twee venstertjes. Zorg ervoor dat bij het tweede venster het onderste bolletje (radio button) geselecteerd is. Klik nu op “Save”.
Wanneer hierna een melding komt klik je op “OK”.

Hoe controleer ik mijn SSL certificaat?

Er zijn enkele simpele tests op internet te vinden welke controleren of jouw SSL certificaat goed geinstalleerd is én bereikbaar is voor iedereen. Wij zelf adviseren altijd onderstaande test welke netjes controleert of alles goed is en laat zien welke data er in jouw SSL certificaat staat:

Mocht de SSL check wel een groen en succesvol certificaat weergeven maar geeft jouw website geen groen slotje? Dan kan het zijn dat bepaalde elementen niet goed over SSL opgevraagd worden in jouw website. Volg daaronder hieronder de volgende stappen!

Forceer HTTPS bij je website.

Je hebt nu wel je SSL certificaat geactiveerd op je site, maar om je bezoekers ook daadwerkelijk een beveiligde verbinding te geven dien je ze naar de HTTPS verbinding te forceren. Hoe je dit kunt doen zie je hieronder. Ben je een WordPress gebruiker? Scroll dan iets verder naar onderen.Ga via DirectAdmin of via een FTP programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map waar je website staat opgeslagen (/domains/jouwdomein.nl/public_html).
Mogelijk staat hier al een bestand dat .htaccess heet. Mocht dit nog niet het geval zijn maak dan via een tekstverwerkingsprogramma dit bestand aan.

Zorg ervoor dat in de .htaccess het volgende staat:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !on

RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

Mocht .htaccess al tussen je website bestanden staan, zorg er dan voor dat je enkel de onderste 2 regels onder “RewriteEngine On” plaatst. Indien je nog geen .htaccess hebt neem dan alle regels over en plaats ze in het bestand.

WordPress gebruikers

Voor WordPress gebruikers is er een speciale plugin genaamd “Really Simple SSL”. Deze kan je downloaden vanuit het WordPress Admin panel.
Ga nu naar “plugins” in je WordPress Admin panel en klik bij “Really Simple SSL” op activate.
Je wordt nu doorverwezen naar de login pagina. Gebeurd dit niet ga zelf naar de login pagina en log opnieuw in.
Kom je er nou echt niet uit? Maak je geen zorgen en neem contact op met de helpdesk!

Hoe werkt onbeperkte webhosting?

Onbeperkte webhosting is eigenlijk heel simpel. We bieden je de mogelijkheid om zorgeloos te groeien met je website/mail zonder dat je rekening hoeft te houden met limieten!

Natuurlijk zorg jij ervoor dat je website goed functioneert en dat het webhosting pakket ook gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is. Namelijk het plaatsen van website gerelateerde bestanden zoals een backup van je website, e-mail etc.

De onbeperkte webruimte is dus niet bedoeld om bestanden te archiveren, backups te plaatsen van je computer of telefoon en ter download beschikbaar stellen van illegale bestanden.

Wanneer je webruimte en dataverkeer een risico vormt voor de stabiliteit, performance en uptime van onze servers stellen we je hiervan per e-mail op de hoogte. We gaan dan samen op zoek naar een passende oplossing.

Wildcard DNS record

Het is mogelijk om in de DNS van je domeinnaam sub-domeinen middels A-records te laten verwijzen naar een ip-adres.  Met een Wildcard als A-record worden alle niet bestaande sub-domeinen naar het ingestelde ip-adres verwezen. Voeg hiervoor een A-record toe met als benaming een: *

Bijvoorbeeld: *.jouw-eigen-domein.nl

Staat je vraag er niet tussen mail naar support@jhhosting.nl en wij helpen je graag verder.

Scroll Up